Francize.ro

Franciză sau start-up, aceasta e întrebarea?!

Posted on in Francize.ro · Meli Melo · SuperBlog 2017
”Găina bătrână, face ciorba bună!”
Cine a zis aceste vorbe, a știut ce vorbește. În orice domeniu ai vorbi, e bine să asculți de ce bătrâni. Experiența celor cu părul alb, la propriu sau doar la figurat, e importantă pentru cei aflați la început de drum. 
Nu există nici cea mai mică excepție în cazul unei idei de afacere. De fapt asta e cel mai indicat, să asculți de cei cu experiență, asta pentru că ei au trecut deja prin ceea ce urmează să treci tu. 
Nu de puține ori mi-a stat mintea la o oportunitate de afacere. În momentul în care te afli la început de drum, cred că de un real folos micilor sau marilor investitori, le poate fi în orice moment franciza.
În ceea ce mă privește, am fost întotdeauna pasionată de handmade, dar asta nu e tot. Îmi plac atât de mult bijuteriile și accesoriile, iar cele lucrate manual sunt în topul preferințelor mele. 
Franciza Meli Molo este cea care ma atras cel mai mult dintre domeniile de activitate găsite în catalogul francizelor din România. Meli Molo este un brand 100% românesc, fondat de doi parteneri francezi, stabiliți în România. Primul magazin s-a deschis în București, în anul 1998, iar în prezent deține nu mai puțin de 36 de magazine, reprezentând astfel cel mai mare lanț de magazine de profil din România. 

Avantajele pentru care aș apela la o franciză, în locul unui start-up sunt următoarele:

  • franciza este un model de succes – cineva deja a parcurs deja pașii pe care tu vrei să calci, a întâlnit obstacolele pe care urmează să le întâlnești și a și găsit o rezolvare pentru acele obstacole, tot ce trebuie să faci, este să urmezi corect pașii indicați. 
  • franciza îți oferă un brand deja cunoscut – alegând că ai o afacere în franciză, începător fiind, ai sărit peste etapa în care îți întocmești clientela. Cei ce cunosc deja un brand, apelează cu încredere la acel brand și ar fi sceptici în ceea ce privește un același produs sub o altă denumire. 
  • plan de instruire – pe tot parcursul afacerii tale primești informații de la predecesorii tăi; cei care au străbătut deja drumul pe care tu abia îl începi îți oferă un training.
  • suport – legal și/sau organizațional;
  • marketing – franciza îți oferă planul de dezvoltare gata pregătit;
  • know how – primești sfaturi despre alegerea corectă a locației de desfășurare a activității și despre tot ceea ce te ajută să dezvolți afacerea la cel ca cel ce a conceput-o;
  • puterea de cumpărate – făcând parte dintr-un brand cunoscut, puterea de cumpărare crește, pentru că e vorba de o cantitate la mare și automat șansele cresc.
  • riscul redus – fiind vorba de un afacere deja testată, riscul să eșuez este minim.
  • mentoring – îți oferă asistență pe toată perioada afacerii tale, deja cumpărate.
Pentru că orice pădure are și uscături, în cazul francizei, vorbim de câteva frunze uscate, și nu de copaci întregi…

Dezavantajele unei francize sunt următoarele:

  • constrângeri de marketing și strategie – Strategia și marketingul francizei este gata definit în momentul în care achiziționezi franciza.
  • constrângeri de concept – în momentul în care cumperi o franciză, aceasta vine la pachet cu un concept deja bine-definit, ceea ce îți oferă imposibilitatea de a aduce modificări.
  • costuri inițiale – dacă îți dorești o afacere pe care vrei să o pornești de la un nivel superior, ai nevoie de un cost inițial. Dacă nu îți permiți acest cost, poți începe propria-ți afacere în stilul tău, cu resursele de care dispui.
  • raportare – activitatea afacerii tale trebuie raportată. Acest lucru poate fi un avantaj, responsabilizând astfel echipa managerială, sau poate fi o corvoadă. 
Mergând pe modul celor care au avut succes, cu siguranță nu veți da greș. Nu degeaba e vorba ”Cine nu are bătrâni, să-și cumpere!”

Urmați afaceri de succes, pentru a avea SUCCES!
Acest articol  a fost scris pentru SuperBlog 2017 – Proba 17. Tânăr investitor, caut franciză
Please follow and like us:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *